tisdag 27 februari 2018

BILDEXTRA: Donald Trump vill beväpna lärarna-så här kan det se ut

Jag kan omöjligt släppa det. Trots två veckor med spännande tävlingar borta i Korea (Sydkorea efter spelen. Väl?). 
Mitt i guldjakten kom ännu en förödande skolskjutning i USA. 
Det meningslösa dödandet följdes upp av ett nytt idiotiskt utspel från landets president, Donald Trump. 
Mannen som mer påminner om gamla tiders tivoliutropare. 
Den senaste skolskjutningen på Stoneman Douglas High School i Parkland, Florida, dödade 17 skadade 14 i skolmassakern. 
Kort efteråt sammanstrålade Donald Trump med skakande lärare och överlevande elever. Det var då Donald Trump sköt från höften. 
Tröstnappen han erbjöd: beväpna lärarna i skolorna. 
Dagen efteråt tog vapenindustrins aktier ett glädjeskutt på börsen. 
Fattas bara annat. 
En sådan korkad reform skulle snabbt förvandlas till en köpfest med miljoner nya vapen. Det är sorgligt att den amerikansk president ger luft åt en sådan korkad idé som till och med passerar IQ-gränsen för hålla i ett kvastskaft. 
Därför satte jag samman ett kollage av diverse kända västernhjältar från filmen värld. Alla beväpnade som framtidens lärare i USA som vi hoppas slippa få se. 
Jag kunde inte låta bli.
Presidentens hjärnsläpp blir så mycket tydligare med mina bilder. Skrattet-om man känner för det-fastnar i halsgropen. 
FOTNOT. Det finns ca tre miljoner lärare i USA (Wiki). Se löpsedel och bildkollaget här nedanför.

Inga kommentarer: