söndag 25 februari 2018

OS avslutades med svensk guldfrossa

Tidigt i morse avslutades den svenska guldjakten i Pyeongchang. Curlingdamerna tog Sveriges sjunde olympiska guld-se lilla bilden till höger. 
Därmed vann damerna guld matchen mot herrarna med 5-2. Lite senare körde Stina Nilsson hem ett brons i damernas 30 km. 
Slutfacit blev sju guld, sex silver samt ett brons. 
Rekord för vinter-OS för Sveriges del. 
TV-soffan har gått varm, dessa ljuvliga sportdagar. Kaffetåren en väckarklocka. Segt i ögonen mellan varven. 
Nu är det slut. 
Det blir tomt i morgon. I regel en viss abstinens de första dagarna. Ett sådant intensivt sportande i TV-soffan kostar nämligen på. 
Mest imponerad är jag över tjejernas insats. 
Fem OS-guld. 
Det har varit en fröjd att följa. 
En märklig tanke är att kvinnlig idrott som friidrott, skidor, handboll med flera sportgrenar, ser jag med stor förtjusning. Däremot är jag avigt inställd till damfotboll. Fråga mig inte varför just damfotboll skaver. 
Nog om det. 
Roligast-bortsett från medaljerna då- under de här OS-veckorna, har jag haft med att anklaga kungen från att ha snott min vinterfrisyr.
Jag skrev lite putslustigt om vår gemensamma silverman. Det blev nästan lika populärt som den svenska guldjakten i Pyeongchang. 
Nu ska jag varva ner med att se Gefle IF-Malmö FF i svenska cupen. 
Även det en nervpärs.
Av den värsta sorten. 

Inga kommentarer: