fredag 23 februari 2018

Stafett-guldet: Här skjuter Fredrik bort Norge från guldpallen

Jag måste få erkänna (1). 
Jag har blivit frälst. I skidskytte. 
Hallelujah. 
När Fredrik Lindström och norrmannen, Emil Helge Svendsen, tillsammans körde in till sista skjutstationen, behövde jag syrgas. 
Spänningen på topp. 
Ett helt avgörande skytte i guldmatchen. 
Då skjuter norrmannen bort sig. 
Vi såg en skyttekollaps. 
Fredrik sätter säkert sina skott samt ett extra skott. 
Resten blev en defilering i mål. Sverige tog sitt sjätte guld. 4-2 i den svenska guldmatchen. Damerna leder fortfarande. 
I går silver i damernas stafett. 
I dag guld i herrarnas stafett. 
Kan knappast bli så mycket bättre. 
Jag måste få erkänna (2). 
Jag har också blivit frälst i curling, av alla lagsporter. 
Hallelujah. 
När dessa extra starka stenar av finkornig skotsk granit sakta glider fram över isen, skapas ett stillsamt drama. 
I morgon bitti spelar våra svenska gentlemän om OS-guldet. Våra svenska ladies lirar om OS-guldet natten till söndag. 
Visst är det bra, så säg. 
Ja, så var det dagens rapport om det kungliga silverhåret i gulldfirandet. Nej, kungen har ännu inte varit hos någon koreansk frisör. 
Nu börjar den svenske kungen närma sig min läckra hårman. 
Det är värt ännu ett, just det. 
Hallelujah!

Inga kommentarer: