lördag 27 augusti 2016

Krogdöden och ombyggnaden av Lomma-Calle Rockbäcks BLOGG överhettad

Jag har publicerat 3450 inlägg på bloggen sedan starten i juli 2008. Möjligen handlar hälften av dessa om den miljö jag lever och verkar i. 
Lomma. 
Aldrig har jag varit med om maken till lämmeltåg in på bloggen med Lommabor som under de senaste dagarna. 
Det började i tisdags. 
Jag avslöjade byggbolaget, Veidekkes, förslag till detaljplan från Lomma centrum fram till Oscars bro. Det var som dra ur en propp. 
I torsdags fyllde jag på med ett inlägg, där jag manade till protester. Höjeågatan riskerades ”låsas ”. Hundratals boende skulle drabbas. 
Då ökade trycket på bloggen. 
I går skrev jag så om krogdöden i Lomma. Det blev en (full)träff, om herrskapet förstår vad jag menar. 
Det var rekordvarmt ute. 
Det blev överhettning även på bloggen. 
Nej, jag har aldrig upplevt något liknande. 
1000-tals Lommabor tog del av vad jag skrev. Väldigt många av besökarna kom från mina länkade inlägg på Facebook. 
Makalöst. 
Är ordet. 
Tid för avkylning. 
Tack till alla er som tittade in på bloggen. 
Jag lovar. 
Det kommer mera.

Inga kommentarer: