torsdag 12 februari 2009

Premiär för BLOGGSKULDROR! Här renoveras mina.

Här ligger jag som en strandad val. Efter närmare 400 inlägg på mina bloggar sedan juli 2008, har skuldrorna säckat samman. Jag har fått BLOGGSKULDROR, ett nyskapat ord av vännen Jürgen Vingren i Torsby, Värmland.

Musarm i skuldrorna låter för tokigt. Jürgen föreslog BLOGGSKULDROR. Googla på ordet och ni får ingen träff. Svenska Akademien ska underrättas.

Tack Jürgen!


Bara under förra året startades det, enligt www.technorati.com, upp 184 miljoner bloggar runt om i världen. Frågan är då hur många som fått samma åkomma som jag på grund av flitigt bloggande? Problemet är nämligen fel sittställning framför datorn.

För min egen del, började det en natt med en svag blixt som skar rakt igenom mina skuldror. Jag har ett gammalt diskbråck, men det var inte det som gick upp. Den blixtrande smärtan var något helt annat.

Varje natt kom den tillbaka, men med ökad intensitet. Till slut vaknade jag efter någon timmes sömn med helvetiska plågor. Det var bara till att lämna sängen och knalla omkring i hallen med sina utsökta rokokomöbler. Det kärva läget krävde omedelbara åtgärder.

I Lomma bokar man då tid hos Eva-Lotta och Tomas Andersson, utbildade på massage, yoga och mycket mer.

Efter att ha bott i Indien några år, bl a annat arbetat på moder Teresas barnhem i Calcutta och t o m träffat Dalai Lama, har de samlat på sig en unik erfarenhet.

De borde äga kvalifikationerna som behövdes för att fixa till mina kraschade BLOGGSKULDROR.


Tomas tar väl hand om mig i sitt blåa hus, alldeles vid den berömda Höje å som rinner stämningsfullt genom de centrala delarna av byn. Behaglig soft musik blandar sig med Astrid Lindgren-knastret från veden i kaminen.

Tomas skrattar, för jag är den för första patienten han behandlar som lider av BLOGGSKULDROR. Han har mycket riktigt aldrig hört talas om ordet.

Han kvitterar med att berätta om sin och hustruns möten med både moder Teresa och Dalai Lama.

Här ligger man som en strandad val i Lomma och får en omgång visdom från den stora världen. Byn känns nästan som världens nav.

Hur det gick med BLOGGSKULDRORNA?

Ja, det återstår att se, men det känns genast mycket bättre. Det blir en ny behandling om fjorton dagar. Fram till dess:

Håll ut!




Inga kommentarer: