lördag 17 februari 2018

Inför kvällens Mello i Malmö: Så bra är låtarna

Jag har gjort något jag aldrig tidigare gjort. Utan darra på manschetterna, smög jag in på SVT och tjuvlyssnade på kvällens startfält i Mellot från Malmö. Risken är naturligtvis stor för en för tidig blodstörtning. 
Så blev det inte. 
Det börjar med, Martin Almgren, som vunnit Idol. 
Han bränner av, ”A Bitter Lullaby”. 
Det gör han bra. 
Går vidare. 
Barbi Escobar bjuder upp med, ”Stark”, som tyvärr är en svag låt. Annars tänker jag mest på Columbia.
Moncho bjuder på, ”Cuba Libre” och jag säger urk. Fått mycket bättre av den blandningen i Spanien. 
Jessica Andersson ger oss, ”Party Voice”. Söt. Repris på reprisen. Tyvärr. Jag är annars förtjust i Jessica. 
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän kör på rutin igenom, ”Min Dröm”. Det hörs som Kalle Moraeus & Orsa Spelmän brukar göra. Någon mardröm är det absolut inte. Rutinerat hantverk. 
Så kommer, Dotter, in med, ”Cry” och pappa vet varken ut eller in. 
Nästa till rakning är Mendez med, ”Every Day”. Ja, ont gör det. Varje dag. Fast Mendez blev publikens favorit på genrepet före Martin Almgren. 
Slutsummering. 
Det är som vanligt. Ingen låt sticker. Ingen som badar eller hoppar gurka. Någon låt minns jag inte. Tror mig aldrig komma minnas någon av låtarna. Fast, vem vet? 
Jag tar nog av mig foliehatten i kväll.

Inga kommentarer: