fredag 17 november 2023

Saga! Min favorit i Idol-tummen upp från Lomma

 

Saga! Namnet låter som hämtat från Astrid Lindgrens underbara sagovärld. 
Tala om färdigt artistnamn. 
Inte nog med det. 
Hon äger redan som 17-åring hela det artistiska paketet. Från liten skolflicka utanför scenen till en explosion på scenen. Orup sa det själv i förra veckans sändning. De sjöng, Upp över mina öron, tillsammans i programmet. 
Jag kom och tänka på när jag första gången mötte Carola för mer än 30 år sedan. En liten blyg skolflicka utanför scenen, för att sedan växa till takåsarna på scenen. 
Det har strömmat in rapporter till mig från Skene. Saga kommer från Örby som ligger kloss-i-kloss med Skene. Drygt 3 mil från Borås. 
Sara Ludvigsson går i gymnasiet i Skene. Vi har på hustruns sida släkt i Skene. De vet att berätta att Sara är precis sig själv i TV-rutan: glad, sprallig och chosefri. Naturlig som Gud skapat henne. 
Och ett komplett artistpaket redan som 17-åring. Saga bör ta hem hela tävlingen. Om inte Simon sätter sångkäppar i hjulet för henne. 
Simon är också en stor begåvning. 
Nu är det inte första gången Saga är med i sångtävling i TV. Endast 12 år gammal gick hon 2019 till final i Talang. 
Heja Saga! 
Du är min saga i Idol. 
(bilden här nedanför från Talang)

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig om Saga hon är toppen även så när det gäller Simon, vi har samma smak.
Trevlig fredagskväll med Idol