måndag 13 november 2023

Lomma var med: MFF säkrade guldet-så gick det till i TV-soffan

 

Skyttekungen Isaac Kiese Thelin slår straffen i 57 minuten i andra halvlek mot Elfsborg. Det var hemma i TV-soffan en lika hemsk upplevelse som det var för MFF-supportrarna på plats. Många vände sig bort. 
Andra blundade. 
Spänningen olidlig. 
Själv slog jag händerna för ansiktet. Lämnade en glipa, att se igenom. 
Inte mycket. 
Bara lite. 
Inte mer än nödvändigt. 
Ser med ett öga genom glipan hur Kiese rusar mot bollen. Elfsborgs målvakt chansar. Rycker och slänger sig till vänster om sig. 
Kiese hinner uppfatta själva rycket. Trycker in bollen på målvaktens högra sida. 
MÅL och 1-0 till MFF! 
Jag skriker ut min lycka. 
Det blir kaos på läktarna. 
Det blir kaos i TV-soffan. 
Sedan blir det en lång och plågsam resa innan domaren äntligen blåser av matchen. 
MFF tar sitt 23 SM-guld. 
Svenska Mästare. 
Ordningen återställd. 
Sedan tar jag mig en konjak. 
Firar nöjd och glad. 
Kan livet bli bättre? 
Knappast. 
Vintern räddad. 
Tack Isaac Kiese Thelin för det.

 

Inga kommentarer: