fredag 8 juli 2022

En naggande god liten nyhet-Lomma får sommarhattar!

 Här står Bosse och planterar sommarhattar i Lomma. Det är på samma ställe där den kommunala julgranen brukar stå. Bosse heter egentligen något annat.  
”Kör på Bosse,” säger han och skrattar. 
Så då får det bli Bosse. 
Efter lång tid i yrselns besvärliga värld, kunde jag åter köra ut i byn för min sedvanliga runda i byn. Jag har legat i träda sedan den 17 juni. 
Snacka om att jag njöt på min el-scooter. Givetvis körde jag rakt in i en liten god lokal mysig nyhet. 
Alldeles till höger om Lommas Vårdcentral växte det fram en spännande mötesplats. Lampor med läckra färgglada lampskärmar växte upp som svampar i skogen. Det var där jag träffade Bosse som egentligen heter något annat. 
När han inte skruvar i gamla motorer och bilvrak planterar han sommarhattar i Lomma. Ett märkligt möte med en vänlig behaglig medmänniska. 
Jag har sökt kommunens fritids-och kulturchef, Michael Tsiparis, för en kommentar. 
Vi får återkomma med den. 
Som sagt var. 
En liten god naggande nyhet när bloggen idag fyller 14 år. Det är sådant man blir glad över. 
Lokala nyheter är bäst och mest.
Trevlig sommar, folks.

 

Inga kommentarer: