tisdag 12 juli 2022

Ogräset har invaderat Lutande Torget i Lomma

 Det finns en mängd olika sorters ogräs. Vid den här tidpunkten på året invaderar ogräset mer än gärna våra rabatter och trädgårdar. 
En riklig provkarta av hela rasket finner du strax intill det nya stationshuset i Lomma. 
Kronan på verket är tistlarna. 
Det Lutande Torget som skulle bli en pärla med blommig inramning dränks av allt ogräs. Det sköts minst sagt illa för inte säga alls. Det är sådant som kan få ett bondehjärta att brista. Jag körde den slingrande stigen nedför. Omgärdades av ogräs. Inget kul alls. 
Hade jag ägt ett blödigt sinne, hade en tår rullat nedför min kind. 
Nu blev jag istället förbannad och besviken. 
Hösten 2020 anlades härligheten. Då jämförde jag det trotsigt med Lutande Tornet i Pisa. Det var hur galet som helst. Definitivt ingen turist söker skåda ogräset i vitögat. Skärpning. 
Rensa upp skiten.
Tack!

 

Inga kommentarer: