lördag 8 juni 2019

En liten sak till: Sverigedemokraterna och flaggspel

Läser om att Sverigedemokraternas, Teddy Nilsson, vill förbjuda Prideflaggan. Det må han väl tycka. 
Det är naturligtvis upp till var och en, vad man gillar flaggor. Vad jag inte gillar är förbud. Jo, hakkorsflaggor kan så vara. 
Nej, över lag tycker jag om flaggor. Jag älskar när alla möjliga flaggor smattrar för vinden. Förbjuder man det ena, så förbjuder man snart det andra. Teddy Nilsson är-hör och häpna-big politisk boss i skånska Svalövs kommun. 
Vill han ge sig ut på en landsomfattande turné för krossa flaggor, får han problem. Utanför sin egen dörr, har han den populära skånska flaggan. 
Den är fin och allmänt känd. 
Vad vi har dålig koll på i allmänhet, är att det finns ytterligare tio svenska landskapsflaggor-se löpet. 
Tror inte ens Teddy Nilsson har koll på just detta flaggspel. 
Smålands flagga gillar jag av någon obegriplig anledning. Den talar till mig. Begriper inte varför. 
Sedan har vi alla klubbflaggor inom sportens värld. 
MFF:s flagga smattrar extra fint. 
Speciellt när laget vinner. 
Jodå, i allsvenskan finns det lag med flaggor som jag hatar (inga namn). 
Men förbud? 
Nej tack. 
Sverigedemokraten, Teddy Nilsson, är ute på hal is här. Någon jävla måtta, får det allt vara.
Förbjuder man det ena, så förbjuder man snart det andra. 
Fan ta dig, Teddy Nilsson, om du förbjuder Malmö FF:s flagga. 
Basta!

Inga kommentarer: