torsdag 23 mars 2017

Se här-jag fick vårens galnaste erbjudande

Trots allt finns det fortfarande något att skratta åt här i livet. I min mailbox ramlade det in en originell vårnyhet: superläckra förvarningsväskor för stetoskop. 
Praktiskt utformade i ett hårt, vadderat och skyddande material samt utrustat med robust bärhandtag. 
För några hundralappar kunde jag få min väska för stetoskop i en rad olika färger. Eller som erbjudandet avrundades med: ”Välj din favoritfärg och unna dig själv eller någon annan en fin vårpresent.” 
Jag undrar lite försiktigt vad moster Hulda skulle säga om den vårpresenten? För inte tala om hustrun. 
Jag får naturligtvis skicka med ett stetoskop. Det vet väl alla hur mycket nytta man har av en sådan tingest. 
Förresten såg jag i ett skyltfönster ett par trasiga shorts för 349 kronor. Det vete tusen. Jag tror jag väljer en robust väska för stetoskop. 
FOTNOT: Hanna erbjuder sig också att fixa min dubbelhaka på två minuter. Den behandlingen skjuter vi på.

Inga kommentarer: