Ica:s reklamfilmer har skördat stora framgångar i rutan sedan starten 2001.
Kostar det så smakar det.
Under åren har det blivit 600 reklamfilmer till en kostnad av ca 400 000 per reklamfilm. Det blir i runda slängar en kvarts miljard svenska kronor. Eller 8-10 vanliga svenskproducerade långfilmer.
Nu drabbar det ingen fattig.
Dagligvarujätten Ica som fyller 100 år har en sprängfylld kassakista. Tillgångarna uppgår till ca 35 miljarder kronor, skriver tidskriften Fokus. Lägg därtill aktier i börsnoterade Icagruppen.
Reklamfilmerna som alltså kostar skjortan, har naturligtvis blivit till stor glädje för landets ca 1500 Icahandlare.
Även dagens draglok, Loa Falkman, får säkert en rejäl bit av den guldkantade kakan. Tidigare var det Ica-Stig (Hans Mosesson) som fyllde sin kassakista.
Det kunde kanske behövas, efter alla år med de fria teatergrupperna.
Uppväxten inte precis så guldkantad.
Min mormor fick rycka in och sy upp hans kläder. Min mormor till vänster på bilden, här nedanför.
Tänk som det kan gå.
Och sluta.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar