lördag 11 mars 2017

Åldringskrocken i Melodifestivalen: Owe Thörnqvist mot ungtupparna

En sådan här förtjusande dag vi fått i dag som idag, så förtjusande att jag satt på mig TVÅ foliehattar. 
Det bästa med en sådan här förträfflig dag som idag, är att åldermannen, Owe Thörnqvist, 87, sågas av alla unga förståsigpåare. 
Annika Leone i TV4 helgpanel hotade till och med flytta från landet om Owe vinner finalen på Friends Arena. 
Det bästa med ha fyllt 70 år som jag, är att man kan skriva vad som helst om åldringar som likt en annan stolpar fram i tillvaron. 
Jag kan skoja om hörapparater, minnesluckor, spilla och drälla, rullatorer samt andra förvirrade saker som vi ställer till med i vår iver att överleva dagen. 
Om en ung ståuppare gör samma sak, blir han genast anklagad för vara en jävla åldringsmobbare. 
Fy och skäms. 
Det är därför Owe Thörnqvist ses som ett hot med sitt munspel i Boogieman Blues. De unga får det inte att stämma. 
Jo, mina barnbarn. 
Om de ber mig riva av en boogie-boogie på pianot fixar jag det. 
Fyller man 88 år som Owe gör i morgon-söndag-ska hörapparaten tjuta, brottas med minnesluckor, spilla och drälla som en baby samt trassla in sig i rullatorn. 
Fast vinner i kväll gör nog, Nano. 
Tänk om Owe Thörnqvist skräller: en sådan här förtjusande dag som i dag med TVÅ foliehattar på skallen.

Inga kommentarer: