söndag 2 februari 2014

Stalltips: Årets julklapp redan här? Crock-Pot!

Jag hörde talas om den här mat maskinen för några dagar sedan. Crock-Pot! 
En stor sak i både USA och Nya Zeeland. Och hemma i Christers kök i Limhamn. 
Så här skrev Christer på Facebook: 
”Det luktar fantastiskt gott i mitt kök. I förmiddags la jag i ingredienser till kalops i min Crock-Pot. Ser fram emot att avnjuta resultatet om någon timme. Crock-Pot är det bästa jag köpt till mig själv på länge.” 
I den här märkliga mat trollaren kan du alltså lägga ner på morgonen vad du tänkt ha till middag på kvällen. När du kommer hem från jobbet är maten klar. 
I reklamen för manicken skriver man: 
”Den värmer inte maten från botten. Istället omsluter värmen maten, vilket ger en mycket varsam tillagning. Ingenting fastnar i botten av grytan och de naturliga safterna och näringsämnena kokar inte bort.” 
Ja, så kan du skrota spisen-simsalabim. 
Minns bakmaskinen som var årets julklapp 1988. Inget dåligt stalltips att en Crock-Pot blir årets julklapp 2014. 
Själv är jag skeptisk till manicken, Christer. För inte tala om ännu en maskin/gryta som ska trängas i de redan överfyllda skåpen. 
Nej tack.

Inga kommentarer: