lördag 8 februari 2014

Melodifestivalen Linköping: ”Sanna! Jag älskar dig”

Får en gammal gubbstrutt skriva en sådan rubrik om en ung tjej på 29 år? 
Ja, det får jag, för jag älskar också alla mina barnbarn, så det så. För sanningen är den att Sanna Nielsen sjöng skjortan av alla medtävlare i lördagens Mello med sin underbara pipa-se där vad jag kan. Modernt ordvrängeri, minsann. 
Sanna med låten ”Undo”, kan faktiskt sopa hem hela tävlingen och bli det svenska bidraget som skickas till Danmark. En kanonlåt. 
Varmast i kläderna var annars programledarna Anders och Nour. Efter den tveksamma inledningen i Malmö lackade svetten. 
Kvällens gymnast var utan tvekan Nour. 
Mest felklädda rockbandet, The Refreshments. Trist, jag gillar annars boysen. 
Manda från Bjärred hade kvällens längsta naglar. 
Mest stökigast var Panetoz som också gick direkt till final. Inte min likör, precis. 
Bögigast Pink Pistols. 
Rödaste byxor, Martin Stenmarck, som får änglavakt i andra chansen. 
Till andra chansen gick också JEM. Deras ”Love Trigger” kräver mest omlyssning för att fästa. Barnen Grönvall får stå på tillväxt. 
Kvällens stjärna. 
Sanna Nielsen! 
FOTNOT: Bilderna tagna av Olle Kichmeier/SVT

Inga kommentarer: