söndag 16 februari 2014

Makalöst! Otroligt! Rekordartat! Nytt stafettGULL till Sverige- Norge slocknade

Ja, vad säger man. 
För andra dagen i rad tar Sverige hem ett stafettguld i OS. 
I går damernas med en Charlotte Kalla som urkraft. 
I dag bjöd herrarna upp på 4 X 10 km. 
Och som man bjöd upp. Lars Nelson hade t o m råd och tappa skidan på första sträckan. 
De svenska skidåkarna styrde i stort sett hela loppet från start till mål. Bortsett från skidtappet då som kom alldeles i början av loppet. 
Marcus Hellner kunde defilera på den sista sträckan. En stark uppvisning inför president Putin på läktaren. 
Ryssland tog silver. 
Tur det, annars hade det blivit en kolgruva i Sibirien. 
Frankrike knep bronset. Det var inget jag knappt registrerade. För mina ögon tårades av glädje. 
Tårades gjorde också den norska nationens ögon, fast av vrede. 
Ännu en gång blev Norge åter utan någon medalj. 
På Aftonpostens fråga om vad som orsakat fiaskot svarade skidlandslagets tränare, Trond Nystad: 
"Jag räknar med att du har svaret för du är ju jävligt intelligent".
Norska Verdens Gang slängde ut nedanstående på webben. Petter Northug ger en ryggdunk till sina svenska övermän. En talande bild.
 Smöre betyder valla, fast är det nu hela sanningen? Det norska fiaskot, vill säga.
Ärligt talat, så skiter jag i vilket. För Sverige tog hem GULDET eller GULL som man säger i Norge. 
Överlägset. 
Nu måste jag snyta mig.

Inga kommentarer: