söndag 23 februari 2014

Nicklas Bäckström fast för doping-Tre Kronor förlorade OS-finalen

Orsaken till att Tre Kronor gjorde sin sämsta finalmatch någonsin; stjärnforwarden, Nicklas Bäckström, åkte fast för doping alldeles innan finalmatchen mot Kanada. Luften gick hur Sverige. Vi fick se ett håglöst Tre Kronor som redan hade silvret klart.
Det blev damernas hockeymatch, där man inte får tackla. Kanada vann "vänskapsmatchen" med 3-0. Det räckte att åka på en skridsko. 
Bäckström har tydligen tagit en allergimedicin i sju år som inte står på dopinglistan. Så här förklarade Nicklas Bäckström det själv på presskonferensen: 
"Jag har absolut inget att dölja. Jag har tagit de här pillren i flera år. Det var chockerande för mig, ärligt talat, men nu är jag här och måste hantera det. I NHL har jag testats två gånger och av IOK en gång i januari. Jag är tagit samma medicinering, nu som då", säger Nicklas Bäckström.
Viasat avslöjades också i skarpt läge. 
När skandalen rullades upp, visste programledaren Niklas Jidhe varken ut eller in. Han var helt borta. Visste inte alls hur man behandlar en skarp nyhet. I stället lät han hockeyexperten Johan Tornberg sitta och babbla skit. 
Underkänt Viasat. 
Tur för Viasat att det inte inträffade en stor internationell katastrof under de olympiska spelen.
Dystert slut på 15 svenska olympiska medaljer. 

Inga kommentarer: