måndag 6 maj 2013

Simsalabim! Nya vykort över Lomma

Här visar Eva-Karin på Skånsk Dyk Service upp två sprillans nya vykort över Lomma Hamn. Vykort över byn har nämligen allt för länge varit ett sorgligt kapitel. 
Om du överhuvud taget hittar något i byns spännande men ytterst ojämna affärsutbud, har de varit naggade av tidens tand. 
Jag har vid flera tillfällen här på bloggen efterlyst nya fräscha vykort över Lomma. 
För att få fart på verksamheten, har jag t o m tillverkat ett eget vykort-se den lilla bilden.
 Eva-Karin som tillsammans med sin man, Pelle Wessberg, driver Skånsk Dyk Service vid Sandhamnsgatan nere i Lomma Hamn på vänster sida av Höjeågatan, läste och slog till. 
Hon kontaktade fotograf Urban Flink som fotade från lägenheter, mastkranen m m. Hans slit kan vi nu se i två vykort över Lomma Hamn. 
Bilderna fälldes in och simsalabim, så kunde Urban presentera två sköna gröna vykort som andas sommar och sol. 
Jag tummar på de unika vykorten. 
Tänk när jag flyttade hit ner med min familj för snart 26 år sedan, fanns här ingenting. Det var i stort sett bara jag, lera och sand. 
Lommas förvandling kan inte bli tydligare. 
Tack för den insatsen, Eva-Karin.

Inga kommentarer: