lördag 25 maj 2013

Lommafestens största kupp!

Rapa-dapp-dapp-doo!
Mitt i värsta Lommafesten, slår jag till och bjuder med kommunhövdingen, Anders Berngarn, på Puccinis berömda opera, Tosca. 
Kommunens högste politiker fryser till i solgasset. 
För sanningen (1) är den, att kommunalrådet Anders Berngarn aldrig någonsin sett en opera. För sanningen (2) är också den, att vi båda hör mer hemma i rock`n`roll-facket. 
”Ja, hur ska det här sluta. Nej, jag har aldrig sett en opera. Det är väl inte riktigt min bag, så att säga. Men jag ställer upp”, säger Anders Berngarn och så skrattar han åt min kupp.
Rapa-dapp-dapp-doo! 
I kväll kl 19.00 drar Gunhild Carling & Carling Family i gång på Varvstorget i Lomma. 
Senast Gunhild var i Lomma var för några år sedan. Då var hon en tämligen okänd artist. 
Det blev en improviserad spelning på Aq va Gott. 
Succé! 
Alla som var där, glömmer det aldrig.
Bilderna är från bloggen den gången. 
I dag är Gunhild med all rätt en stjärna.
I kväll blir Gunhild med sina trumpeter, en lagom uppvärmare för Anders Berngarn inför opera äventyret den 10 november. Dessutom direkt från Metropolitan i New York, nertankad till Bibliografen i Lomma. 
En kvart innan Gunhild tutar i gång, håller nämligen också kommunhövdingen kommunens jubileumstal (50 år), inför menigheten.  
Hur som helst så släpptes operabiljetterna i går. Lommafestens största kupp säkrad.
Rapa-dapp-dapp-doo!

Inga kommentarer: