onsdag 29 maj 2013

Franska nerver

Franska nerver-så här ser dom alltså ut. På franska. Rena rama ormboet. 
Franska nerver. 
Jag har hört detta uttryck sedan jag var barn. Främst som humorinslag, när något bara blir för mycket. Eller inför något som kan komma och bli alldeles för mycket. Då får man nippran och hela havet stormar i kroppen. Du har fått franska nerver. 
Det är så jag ser kvällens skånska fotbollsderby mellan MFF-HIF på Swedbank Stadion. 
Mina franska nerver har fått nippran. 
Rubbet.
Både det autonoma-som parasympatiska nervsystemet, för att göra saker och ting ännu mer obegripligt. 
Malmö FF har i de senaste matcherna TAPPAT allt. 
Helsingborgs IF har under den pågående säsongen HAFT allt. 
Stabila.
Ruggigt.
Franska nerver. 
Jag vågar inte ens tippa utgången. 
Det borde bli en brakseger för HIF. 
Synd och skam. 
Delar man upp mina franska nerver i små detaljer, ser det likt förbannat ut som ormboet till min fasta dator. 
Ja, ni förstår själva vilket helvete jag går igenom just nu. 
Men jag kommer att våga mig dit. 
Till matchen. 
Men mina franska nerver stoppar jag ner i en ryggsäck, så det så. 
Jeux commencent (spelet kan börja). 
Usch, ja.
Hur det egentligen slutade?
Jo,1-1 
Man får vara glad för det lilla. 
Mina franska nerver vilar sig i form tills på lördag. Då möter MFF Brommapojkarna på bortaplan. Matchstart klockan 13.00.
Mina franska nerver finns på plats. 
I TV-soffan.

Inga kommentarer: