onsdag 23 juni 2010

Prins Daniel och kronprinsessan Victoria på bröllopsresa i Lomma!

Jag satt i dag tillsammans med vännen Pelle och smörjde kråset på eminenta Fiskoden i Lomma Hamn. Vi bläddrade lite förstrött i kvällstidningarna. Snart fastnade vi i de vilda spekulationerna om vart prins Daniel och Victoria åkt på bröllopsresa.
Vart åkte de söta paret, är nämligen den stora frågan som landet eldas upp med.
-SÖDERHAVET, skriker rubrikerna ut.
-Nja, egentligen skiter jag i vicket, grunnar Pelle, fast med spanargluggarna vidöppna som den gamla deckare han är.
-Jag tror kvällstidningarna åkt på en bluff. De kan ha åkt vart som helst men inte till Söderhavet. Varför inte till Lomma, svarar jag.
??? (här slutar Pelle tugga).
Jo så här:


Översta bilden är väggfonden på Lommas nya pizzeria. En läcker bild från Söderhavet. Den undre bilden är dagens uppslag i Aftonbladet.
-Det ser du väl, Pelle, att man lyft in bilden, fortsätter jag.
-Ja, det begriper jag väl, ryter Pelle och stirrar på mig som om jag vore en fartdåre som brassat på så gasen glödde i 180 där det är 50 km/tim.
När jag kom hem lyfte jag över bilden på paret i Aftonbladet till pizzans fondvägg.
-Där ser du, Pelle. De är i Lomma.
Jag tror Pelle sover dåligt i natt.

Inga kommentarer: