söndag 27 december 2009

Vinterkräksjukan-ett helvete på jorden.

Nej, det blev inget tsunamireportage här på BLOGGEN. Jag hade lovat att ni skulle få träffa lommaparet som mot alla odds överlevde tsunamin i Thailand 2004.
Varför allt gick åt pipan beror nämligen på de där små prickarna ni kan se på vinjettbilden. Det är noroviruset, även mer populärt kallad vinterkräksjukan.
Man kan säga att jag drabbades av en omvänd tsunami.
Jag vaknade 02.26 natten till lördagen och klockan klämtade för herr Rockbäck. Attacken formidabel. I 12 timmar var det som mest intensivast. Då sprang jag som en galning mellan sängen och vår Herres skapares tömningsstation.

Världens största cirkus, Ringling Brothers, ringde redan efter 6 timmar och ville visa upp som "Den mänskliga fontänen".
När jag skriver detta har plågan pågått i över 30 timmar. Jag är rätt slut som artist för stunden, matt och tagen.
Klockan tio i går kväll brakade också livlinan hustrun samman. Ja, ni förstår själva. Värre kan det inte bli.
Sovrummet påminner numera om Mångsbodarna. Vi slabbar med blåbärssoppa, pustar och kvider.

Nu får jag dra mig tillbaka och vila.
Yr i skallen. Utan glögg.


Inga kommentarer: