söndag 6 december 2009

Calle Rockbäcks BLOGG:s världsnyhet rena julgodiset. GENOMSLAG I DAG!

Jag trodde verkligen inte det skulle gå så fort.I dag körde Rapport ut nyheten, men hänvisade till The New England Journal of Medicin som publicerar den i dag.
Fast redan i fredags den 4 december blev jag först i världens med att publicera nyheten om nästa års julklapp: Pradaxa.
Det är medicinen som kommer att rädda 10 000-tals människoliv årligen runt om i världen. Bara under 2008 dog 107 svenskar som tvingats äta waran.
Pradaxa kommer nu att ersätta den.

Därför drar jag ett tjockt svart kryss över dagens medicin som vi med förmaksflimmer tvingas ta i drivor i dag. Det är alltså rena råttgiftet, vilket också bekräftades i Rapport-inslaget i deras 18-sändning nu i kväll.
Om ni scrollar en bit ner till den 4 december, kan ni själva konstatera medicinens farlighet. Jag använder nämligen mig själv som ett drabbat exempel. I mitt inlägg får ni också hela storyn.
Gissa om jag är lycklig i dag. En sak ska ni veta och det är inte många journalister som lyckas knäcka en världsnyhet.
I år kom julgodiset tidigt till Rockbäck. Nu måste jag bara se till att överleva till nästa jul, då Pradaxa kommer att ersätta waranen.

Inga kommentarer: