söndag 6 december 2009

Anna Ankas bomb på Lommas julmarknad!

”I'm so young and you're so old
This, my darling, I've been told”
Här knallar man omkring på Lommas ytterst hemtrevliga julmarknad. Byns befolkning hejar på varandra, händer trycks i möten. Alla är glada och vänliga. Då slår bomben ner. Kvällstidningarnas löpsedlar åker upp med det smaskiga budskapet.
Anna Anka skiljer sig från Paul Anka!
“Oh, please stay by me, Diana”

Jag hade annars tänkt jämföra julmarknaden i Lomma med den berömda i Celle, Tyskland. Det kan tyckas orättvist. De har ju det där hemska varma vinet som alla svenskar berömmer, medan vi kan möta upp med julmust.
Lommas julmarknad är verkligen på G. Lomma Event som numera håller i trådarna, gör ett enastående jobb. Det går lika så bra med Lomma som med Celle, dessutom slipper ni få svullna ben på grund av alla timmar i bussen.

I min jämförelse kom jag så långt som till korven, skinkan och osten, sedan tog Anna Anka över. Vad är en svensk julmarknad mot en sådan upphetsande nyhet?
Tomten som lämnat sin ren i stallet där Anna Heij har sin förtjusande verksamhet med framställning av sina populära gäss, såg tagen ut.
Plötsligt var det Anna Anka alla pratade om.
Jag gick hem och åt en lussekatt för att landa. Jag missade t o m lucian som lovats komma till häst.
Jag kanske skulle söka jobb som Anna Ankas stjärngosse? Det jobbet verkar bli ledigt nu.


MER OM ANNA och PAUL ANKA
Aftobnladet HÄR!
Expressen HÄR!

Inga kommentarer: