tisdag 22 december 2009

Vem vågar ta första JULDOPPET i Lomma?

Efter jag har sett, det minst sagt, usla Jul-TV-programmet med Anna Anka i TV3, återstår bara en sak. Det är bara till att spatsera ner i snömodden till vår badbrygga i Lomma för avkylning. Den här Anna Ankas julande med Robert Aschberg, är nämligen sämre än ett avbrott på Hörby-sändaren.
Inte nog med detta elände som är som att hångla med en frysbox.
Ett gäng glada norska gutter och jenter i Korsvika utanför Trondheim tog ett juldopp. Det var endast 3 grader i vannet (sicken norska, jag kan), gutter och jenter skrek av förtjusning.
Det gjorde inte jag. Jag frös, trots raggsockor, pälsmössa och blåa långkalsonger

Badtempen åkte i vannet. Och fick en chock. Den är van vid 20-23 grader som vi normalt mäter upp om somrarna i Lomma.
-Hissa upp mig. Snabbt som attan, kved den Vita pärlan som jag kallar den för.
Så var det tid för min chock. Tempen visade på:
EN PLUSGRAD!
Jo, ni läste rätt 1 grad VARMT i badvattnet i Lomma, tisdagen den 22 december kl. 12.00.
Har Anna Anka t o m lyckats kyla ner badvattnet i Lomma?
Jag hoppade över juldoppet. Gav upp. Vek ner mig. Krossad. Universitetssjukhuset i Lund slapp dra igång en hjärt-och lungmaskin för min skull.
Då slår det mig.
Det kanske finns en modig Tarzan eller Amazon bland mina bloggläsare som vill utmana ödet och ta sig ett juldopp.
I så fall blir ni berömda. Ni hamnar på bloggen. Slå mig en signal. Bilderna-beviset- måste säkras.
Jag har 040-41 47 58.


Mera Anna Anka
Hennes julkalender HÄR!
Om sex HÄR!

LYSTRING!
Den här bloggkommentaren ramlade in 20.53 i kväll:
Det finns visst vinterbadare i Lomma. I söndags morse vid 9-tiden när maken, "stora hunden" och jag gick vår morgonrunda via T-bryggan hörde vi ett fnissande och småspringandes utifrån bryggan kom två unga tjejer iklädda baddräkter samt stickad vintermössa på huvudet. Dessvärre var vi inte iklädda kamera för bevis men tjejerna verkade trivas och påstod att det inte var första gången de vinterbadade. Du får kolla upp det.
God Jul önskar Ingrid och Bernt
SVAR FRÅN BADKRUKAN
Om ni, som ni skrev, haft kameran med er, hade saken kanske varit hot. Nu är den frostig.
Tyvärr.
Tack för er kommentar
God Jul från
Calle Rockbäck

Inga kommentarer: