söndag 15 juni 2014

Begravningsentreprenören sopar banan i Brasilien-VM!

Holland slår Spanien med 5-1. 
Costa Rica 3-1 mot Uruguay.
Raheem Sterling, engelsk mittfältare 19 år, Roy Hodgson, Olof Lundh, Hasse Backe samt VM-fontänen Anna Brolin. 
Där har ni mitt fotbolls-VM i Brasilien, så här långt kommen, vill säga. Inte rangordnat. 
Senast på näthinnan spinner Roy Hodgson som vågar göra det inte Erik Hamrén vågat, nämligen släppa fram ungdomarna i landslaget. 
Lägg också 20-åringarna Barkley och Henderson på minnet. 
Fast Sterling är en blivande världsstjärna.
Journalisten och experten Olof Lundh hyllas av Andreas Ekström i dag-söndag-i Sydsvenskan. 
Nu hör det till saken att Lundh aldrig varit min favorit. Humorlös, oftast i svart kavaj och svart slips. 
Jag har kallat honom för begravningsentreprenören. 
Nu får jag vika ner mig. 
Människan är ett levande fotbollslexikon som t o m får Hasse Backe att tappa hakan. Olof Lundhs borrande i VM-historien i kombination med klockrena analyser imponerar på en annan nörd. 
Ja, så är den svarta slipsen och kavajen borta. 
Tack! 
Hasse Backe fyller på med sådant som jag varken ser eller uppfattar i de olika matchsituationerna. Det är en fröjd att lyssna på Backes spännande källor med kunskap. 
Till slut ett glittrande kitt mellan Lundh/Backe. 
Anna Brolin. 
Kunnig och rapp i truten. 
Anna är ett naturbarn i TV-rutan. 
En sprudlande fontän. 
Poppen, Nannskog, Hamrén och soffan i SVT? 
Henrik Brandão Jönsson, gift med en brassebrud, bosatt i landet, kommer tyvärr helt bort i soffan. Han besitter enorma kunskaper, men får inte visa det. Trist som attan. 
TV4 är att gratulera, bara det inte var för den där förbannade reklamen...
FOTNOT: Läs Henriks bok, ”Gräset är alltid grönare i Brasilien”. Den är fantastisk.

Inga kommentarer: