lördag 6 oktober 2012

Folkpartiledaren i Lomma utsatt för rånförsök i Lissabon

Gunilla Lundström är ordförande för folkpartiet i Lomma. Hon är på resa tillsammans med sin särbo, Rune (bilden till höger), i Portugal. Så här skrev Gunilla själv om rånförsöket i Lissabon på Facebook, natten till lördag: ”Rånförsök på öppen gata i dagsljus: som skjuten ur en kanon for en ung man emot mig och slet tag i mitt guldarmband; jag vrålade förstås och höll emot och när Rune snurrade runt och gick emot honom släppte han och sprang, dessbättre höll armbandet, och folk rusade till med bl a antiseptiskt på blodvitet på handleden. Rätt läskigt faktiskt, det går så himla fort, och det tar ett tag innan man hämtar sig”.
Det var inte första gången som Gunilla råkade illa ut i år. Så här skrev hon på Facebook den 31 juli i år: ”Blev av med plånboken när jag klev på 7:ans spårvagn vid Nybroplan (Stockholm, min anm.). En man klev på tätt efter mig, lutade sig sedan framför mig, ställde en fråga till den som satt närmast, och gick sedan av igen. Lätt som en plätt, fan också, jag som tycker jag är väldigt noga med att hålla koll på min väska efter en liknande upplevelse i Paris för en del år sedan”. I maj 2011 skrev jag på bloggen om Gunillas fina samling av äggkoppar. Nu ser vi fram emot att hon kommer hem till Lomma och putsar sina äggkoppar. Det verkar helt klart mer stillsammare.

Inga kommentarer: