måndag 21 maj 2012

Lommaromantik: KYSSEN! Hur gick det sedan?

Minns ni Lommas häftigaste kyss? Min son, Johan, plumsade ut i badvattnet i Lomma och tog kyssbilden av det nyförälskade paret, Elin och Sebastian. Lommaromantik när den är som bäst. Det bubblade och fräste i badvattnet av ung het kärlek. Det är några år sedan nu.
Sedan tog de unga paret studenten på skolminister Jan Björklunds skola i Skene, några mil utanför Borås. Givetvis var jag på plats och tog en ny het KYSSBILD. Nu låg parets framtid så att säga runt hörnet. Hur skulle det sluta?
Jo, man byggde sitt eget första bo, en friggebod. Sebastian utbildade sig till snickare. Det blev hur gulligt som helst. Jag var givetvis på plats och fick kyssen. På bloggen skrev jag något om Rasken-romantik. Sebastian var också en lovande hockeymålvakt som t o m varit med i TV-pucken för Västergötland. Men hur gick det sedan? I morgon går Sverige i spinn. Prinsessan Estelle, bilden till höger, ska döpas. Då ska jag berätta om upplösningen. Hur gick det för mitt unga par som började med en kyss i Lommas badvatten? Blir det en ny kyssbild, tycks Lady och Lufsen undra. Ja, olidligt spännande är det. Det sägs att prins Daniel är en av folket. Jag har storyn från det svenska folkdjupet. Häng med!

Inga kommentarer: