torsdag 17 mars 2022

Roligare förr i Lomma-Centrumtorget blev Skvallertorget

 

Efter beskedet om mina ögonproblem har jag tappat tråden. Vila. 
Inte sitta med sociala medier eller dagligen fylla bloggen med både det ena och det andra. 
Nu lite fusk, i alla fall (kan inte låta bli). 
Det var roligare förr. 
Minns när jag för åtta år sedan gjorde om Centrumtorget i byn till Skvallertorget. 
Det var kul. 
Platsen där Lommaborna sammanstrålar och byter härligt skvaller. Finns alltid någon att skvallra tillsammans med. Senaste nytt och allt mellan himmel och jord. 
Jag saknar det. 
Det var också för åtta år sedan jag klämde in 50 löpsedlar jag kört ut på bloggen till en enda löpsedel. 
Då hade jag ändå några tusen kvar. 
Det var också rätt så kul. 
Nej, det var roligare förr. 
Dessutom hade vi inte krig i Europa. 
Nu in i dimman igen. 
Tack för mig.

 

Inga kommentarer: