torsdag 3 mars 2022

Lunds Universitetssjukhus: Ingen parkering åt sjuka med andningsproblem

 

Lungmottagningen astma och allergi i Lund har ingen parkering åt sjuka med andningsproblem. 
Ni ser själva bilden här ovanför. 
För komma in på mottagningen måste man släppas av på cykelbanan. Vilket naturligtvis är olagligt. 
Mottagningen ligger vid det klingande namnet, Lasarettsgatan 39. 
Jag vet. 
För jag var där själv i veckan på min årliga lung-och allergikontroll. 
Tidigare låg mottagningen i blocket. Klart mycket enklare att parkera. Nu fick hustrun som körde mig in bryta mot lagen. Stanna på cykelbanan för släppa av mig. 
Det tog sin tid. 
Gubben är i knöligaste laget. 
Parkeringsplatsen en bra bit därifrån. En omöjlig sträcka för en sjuk person klara av. 
Hur tänkte man här? 
Inte alls. 
Faktiskt. 
När jag kördes hem fick hustrun åter bryta mot lagen. Stanna på cykelbanan och lasta in Gubben med diverse handikapphjälpmedel. 
Det tar sin tid. 
När jag kom hem hamnade jag i kriget. Då kändes det fel klaga, men just då kändes det rätt.

 

Inga kommentarer: