torsdag 26 oktober 2017

#MeToo: Bli en gentlemans gentleman-en snabbkurs

1. Sköt om din hygien. (här är jag ett föredöme) 
2. Bjud alltid din omgivning på ett leende. 
(jag ler oftare än jag behöver) 
3. Fräscha kläder. Klä dig inte som en clown. Se filmer med Cary Grant. Ett bra tips. 
(ser själv mest ut som en clown, tyvärr) 
4. Slafsa inte med språket. Svordomar hör hemma i soptunnan. (här är jag inte alls något föredöme) 
5. Visa känslor. Gråt gärna. (gör inte som jag-sväljer gråten och gömmer känslor) 
6. Lyssna på kvinnan. 
(tyvärr, lyssnar mest på mig själv) 
7. Respektera andra. (nåja, för det mesta) 
8. Håll upp dörren för kvinnan. Överdriv inte som springa runt och öppna bildörren. (glömmer bort mig, allt som ofta) 
9. Snäll och generös. (mitt starkaste kort) 
10. Fråga din kvinna vad du glömt som nr. 10. Hon kan säkert ge dig minst tio saker till du kan lägga till. (tips från hustrun, tack)
OBS! Cary Grant kysser Grace Kelly i Alfred Hitchcocks, Ta fast tjuven, från 1955. Bara en sådan sak.

Inga kommentarer: