söndag 4 juni 2017

Trots terrordåd i London-visst händer det roliga saker

Säng, Säng, Säng...som Galenskaparna & After Shave sjöng en gång i tiden, skulle man kunna sjunga. 
Vi tar det från början. 
I inlägget om terrordådet i London här nedanför, skrev jag att jag kände för gå och lägga mig igen. 
Bedrövad.
Jag gjorde så...Säng, Säng, Säng. 
Då dyker Flax plötsligt upp i sovrummet med en stadig blombukett. Flax är vår omtyckte ordförande i min bostadsrättsförening, Skrattmåsen i Lomma. 
I går firade föreningen 30-års jubileum. Jag och hustrun var först på plats i det nybyggda området för 30 år sedan. 
Då blev det blommor i sängen som tack för lång och trogen tjänst. 
Så trots allt elände med islamistiska terrorister, ond bråd död i London-visst händer det roliga saker här i livet. En slogan som Kvällsposten körde med på 1970-talet. 
Snacka om glädje mitt i all bedrövelse. 
Hustrun ville inte vara med på bild. Hon föredrog fotografera de rara glada gossarna.

Inga kommentarer: