fredag 2 juni 2017

Lommafesten blev Rekordfesten

En av arrangören Lomma Events arbetshästar, Jöran Lindkvist, summerar Lommafesten efter förra helgens party. ”Tidigare år har vi kunnat räknat in 10-12 000 besökare. Enligt mina beräkningar kom det omkring 20 000 i år. Det är naturligtvis ett lysande rekord. Det är också krögarnas bästa dag på hela året” berättar Jöran Lindkvist för mig (lilla bilden till höger). 
20 000 besökare! 
Då ska man veta att hela Lomma kommun har 24 000 boende. Makalöst. 
Det var full rulle under dagarna fyra. 
Programmet digert. 
Det är en nöjd Jöran Lindkvist som summerar. Endast lite små saker som klickade och nu ska förbättras till näst års Lommafesten. 
Nöjestältet nere på Lomma Beach höll på sprängas. 
Fullsatt. 
Kväll efter kväll.
Vilket betyder 8-900 människor och lika många utanför tältet som inte fick plats. Tala om trängsel. Hur arbetshästarna i Lomma Event ska kunna toppa detta till nästa år, är för mig en gåta. 
”Vi jobbar redan på den festen,” avslöjar Jöran Lindkvist och avrundar med en kul krumelur i kanten: 
”Halv ett natten till måndag skulle vi dra ur elen och rulla in och lämna tillbaka kablar på JM:s område (bygger lägenheter i hamnen, min anm.). Vi stod med tre bilar med lyset på. 
Då kom polisen. De trodde det var inbrott på gång. I stället blev det glada skratt i Lommanatten.” 
Heja Lomma Event! 
Vi ser fram mot Lommafesten 2018. 
Då ska banne mig alla 24 000 kommunboende komma. 
Rekordfesten-störst, bäst och vackrast. 
I alla fall i Lomma.
FOTNOT: Bilderna lånade från Lomma Event. Finns också på Facebook.

Inga kommentarer: