söndag 11 juni 2017

Jordgubbar och jultomten-jag blir knäpp

Såg i Rapport hur Postnord samlar brevförsändelser på hög. 
Låter oroväckande. 
Däremot är det så mycket annat gods som hamnar i ens brevlåda. I morse plockade jag upp en katalog för Jörns bussresor. 
Jag har inget problem med det. 
Däremot fick jag genast problem med en bussresa till Skövde. 
För fira JUL!? 
Vem fan åker till Skövde för fira jul? 
Med buss från Malmö. 
Inget ont om Skövde. Jag har bott där, så jag vet. Vi åkte alltid FRÅN Skövde för fira jul. Nej, det som irriterar mig är att julens fröjder börjar allt tidigare skölja över en stackars sate. Julshower 2017 pumpades ut redan i Januari (!?). 
Kan man inte låta oss först få fira midsommar i all stillhet, innan tankar på julen ska formas i ens trötta huvud? 
Midsommarblomster som börjat prunka i våra rabatter och ängar. Sillen, nypotatis, jordgubbarna och snapsen. 
Då dimper tomten ner i ens brevlåda. 
Julmarknadshysteri. 
Jag tror jag köper en enkel biljett till Eslöv.

Inga kommentarer: