söndag 18 juni 2017

En nyhet inför semestern-ett rese-WC

Ni vet hur det är. Man är någonstans där ingenting finns. En akut situation infinner sig snabbare än blixten. Jag tror de flesta människor har upplevt en sådan kritisk stund av svårmod. 
Här kommer nyheten inför semestern som kan underlätta för både blåsa och tarm. Går även bra att kräka i. Om sommarsjukan slår till: ett rese WC för 80 kronor. Kan användas både som inomhustoa som utedass. 
Jag fick erbjudandet i veckan från en seriös sajt som både jag och Region Skåne köper våra medicinska produkter från. 
Så här skriver man: 
”Alltid en toalett till hands när nöden är stor! På resan, i bilen, när det är bråttom - Rese-WC får plats i fickan eller handväskan. Rese WC består av en kraftig återförslutningsbar plastpåse med en öppning som är formad att passa både män, kvinnor och barn. 
I plastpåsen finns en liten kudde fylld av högabsorberande polymer som omvandlas till gel vid användande och stänger in fukt och lukt. Rese WC är mycket liten 6x10x5cm hopvikt och väger endast 45 gram oanvänd.” 
Den lilla portabla toaletten går även att använda flera gånger, får jag också reda på. 
Även om jag blir skeptisk till den där lilla röda tetran som ser ut innehålla 3 dl grädde. Av bara farten finner jag också en mer sportig variant på en annan sajt. 
En campingtoa-se bilden här nedanför. 
Faktiskt ett elegant utedass. 
Se där-jag har räddat din semester. 
Nöden har ingen lag.

Inga kommentarer: