måndag 23 april 2012

Det knoppas för Kärlekslåsen: Helsingfors utmanar Lomma!

Ett par från Lomma har varit i Helsingfors och sett ”Kristina från Duvemåla”. De hamnade också på Kärleksbron i den finska huvudstaden med alla sina kärlekslås. Det blev några kärleksfulla bilder. I bakhuvudet fanns Lommas första kärlekslås på Varvsbron, tidigare Oscarsbro, som jag skrev om i oktober förra året. Ni minns Ingela som kysste låset. En väldigt fin bild, om jag får säga det själv. Nu plockade jag in en pussande Ingela bland alla kärlekslåsen i Helsingfors.
I helgen fick jag så bilderna (tusen tack). Jag gjorde omedelbart om det till en kärlekslåsmatch mellan Helsingfors-Lomma. Ja, så for jag ner till vår egen kärleksbro i Lomma för inspektion av kärlekslåsen. Det fanns åtminstone en nykomling. Ett BLÅTT kärlekslås. Visst ligger vi långt efter Helsingfors. Det ser magert ut. Nu kommer emellertid sommaren med alla badgäster från när och fjärran. Och då, Helsingfors, är jag säker på att Lomma kommer att rycka upp sig betydligt. Banne mig om det inte knoppas för kärlekslåsen i Lomma.
Nytt från Lomma kommun: Onsdagen den 2 maj klockan 18.00- ca 19.30 kommer Brottsförebyggande rådet att genomföra en trygghetsvandring i Lomma. Samling framför Biblioteket Lomma. Inbjudna är följande: Polisen · Räddningstjänsten · Näringslivet i området · Boende i området · Fastighetsägare · Bostadsrättsföreningar · Tjänstemän och politiker från berörda förvaltningar. Läs mer på kommunens hemsida HÄR!
Ett intressant initiativ, säger jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Sicket trams