tisdag 5 april 2011

Så förvandlades Frank Sten och kronprinsessan till en burk

En bit in på 2000-talet började jag blogga. Då var det en nymodighet. Jag fattade noll. Det fick bli en träningsbana. Min hette Dr Kurbergs BLOGG. Jag skapade ett myllrande personregister med galningar. För jag lekte fram kunskaperna med den totala galenskapen. MAD i kubik.
Bloggen blev snabbt populär. Den stora idolen som t o m fick egna idol knappar att dela ut, var Frank Sten. Han tog sig in
precis över allt. Drack tex grogg med president Bush. Bordskavaljer till kronprinsessan Victoria på en Nobelmiddag (det här var långt innan Daniel kom in i bilden).
Absolut ingenting kunde stoppa Frank. Han var och är egentligen inte riktigt klok. Fast en supertalang. Inte ens Janne Josefsson kommer nära.
Nu har jag fräschat upp mig och skaffat P
hotoshop Extended CS5. Svåra saker, gott folk, bara för eliten. Jag kan t o m åka till månen i raketfart.
Jag måste alltså åter börja träna.
Vad gör man då?
Jo, kallar in Frank Sten. Med vanlig iver tar
han tag i bildröran och ut hoppar:
EN HATT!
Frank Stens analys:
-Det blev trångt. Man ser tydligen hur kronprinsessan försöker greppa om "kullen". Ja, HE-HE, om ni förstår vad
jag menar. Själv ligger jag rätt bra i fören och kör rakt in i...
EN PYRAMID!
-Jag har alltid velat komma till pyramiderna. Här är jag med kunglig glans. Victoria och jag i Konungarnas dal nära
Luxor.
-Ligger inte det i Mottalla, sa drottningen innan vi åkte.
Tutankhamun dog 1339 f.K. Han var alltså 839 år äldre än Svarta Malin. Farao också.

EN BURK!
Här läskar sig paret med en burk Coca-Cola. Värmen tar.
-Vad har du gjort Frank, kvittrar kro
nprinsessan förtjust. Hur fick du mig på burken?
-HE-HE, inget konstigt alls. Är man förälskad, så är allt möjligt. Men du, säg inget till pappa Kungen. Då tar han bara efter.
-Pappa? Han föredrar kaffe...

EN RING!
Ja, sedan går det som det går. Ring-Ring, bland sanddynorna. Tänk vad man kan hitta på med dagens teknik.
-Men så är du också barnslig, säger Frank Sten till mig. Jag har testat dig i tidningen Allt om barn. Frågan gällde
om du var barnslig.
Calle, här får du svaret:
"Du är barnsligt! Precis som ett litet barn kan du släppa alla hämningar och bara ha kul. Du njuter av livet och lever i
nuet. Men du, i vissa lägen kan det vara bra att skärpa till sig, eller hur?"
Tack Frank. Du är en pärla.

Inga kommentarer: