tisdag 26 april 2011

FIASKOT!


Man kan inte säga annat, än att jag håller stilen.
När jag äntligen fick en roll i en film av Bo Widerberg, var det som gråtande begravningsgäst.
När jag äntligen fick en annan filmroll, var det i den uslaste filmen som någonsin spelats in i Sverige, ”Jonny Roova”.
När jag äntligen fick en en roll i en TV-
serie, blev det som galen korvgubbe.
När jag äntligen fick agera auktionsutropare i verkligheten, kom ingen.
Mina franska nerver är numera som Picassos kubistiska tavlor.

Bilauktionen havererade.
Fiasko.
Det var inte svårt att räkna ut. Lomma Event placerade mig på den märkligaste platsen som finns i Lomma. Hans Hanssons gård.
Det jag skulle ”sälja ut” var ett bilskrälle som hade körförbud. Jo, ni hörde rätt. Ett bilskrälle med KÖRFÖRBUD. Omöjligt.
Jag säger bara, Hans Hanssons gård. En dy
ster plats i Lomma.
Hur fan kunde jag ställa upp på en sådan förnedring?
Fåfänga.
Visst.
Ingen vet var Hasses gård finns. Tusen mil från folklivet i centrala delarna av byn. Dessutom en nästan obefintlig matchning. Årets konsttema kallades för ”Påskvandring vid Lommabukten”. Det här var en vandring som gick vilse. Rejält.
Sveriges enda auktion med en matt gra
ffitibil.
Ingen kom. Jo, några förvirrade vänner till mig.
Alla skrattade åt bilen.
Körförbud. Galenskap i kubik. Det är alltid kul.
Köp, köp, kons
erverad gröt...

Inga kommentarer: