lördag 2 april 2011

Bloggens aprilskämt gick hem i stugorna-och på Hawaii!

Den 1 april var det rekordmånga som sökte sig in på BLOGGEN. Det som lockade besökarna var mitt lilla aprilskämt om ostkupan.
Jag skrev och trixade med bilder. En ostkupa spändes ut och placerades över den Gröna Ön som ligger i en av dammarna i Lomma Hamn. Därmed skulle Lomma bli först ut med en tropisk ö-Tropical Island.
Lommas kultur-och fritidschef, Sven-Åke Leinerud hörde av sig och skrev:
-Det här ser jag verkligen fram mot, även icke april-dagar!
Bra jobbat!
En anonym person ville genast boka in sig på ön. Några trodde det faktiskt låg en viss sanning i projektet. En skrev:
-En tropisk ö i Lomma kostar storkovan. Nu blir det väl skattehöjning i kommunen.

Kommunalrådet Anders Berngarn(m) figurerade i aprilskämtet tillsammans med miljöstrategen Helena Björn. Jag skrev att de i all hemlighet var på Hawaii och fick det storslagna projektet presenterat för sig.
Då kommer det ett mail från Anders Berngarn. Någon har viskat i hans öra:
-Jag har inte haft tid att kolla ditt nya blogginlägg, då du säkert vet att jag har viktigare saker att göra här på Haw
aii.
Soliga och varma hälsningar
från Hawaii

Ni förstår väl att jag blev alldeles yr i knoppen.
Det var alltså tid att testa humorläget på Lomma kommun. Jag tipsade kommunens hemsidas webbredaktör, Max Johansson, om den tropiska ön. Hög tid att rycka upp hemsidan som påminner om en trist kommunal handling i ett surt tomtärende.
-Hahaha, vad roligt!! :)
Inget för lomma.se dock.

Svarade alltså Max Johansson.
Pyttsan, där fick jag. Det är allt tur kommunen har Anders Berngarn. Han får stå för humorn.
För övrigt toppar kommunen sin hemsida med en bild på snö och is. Nej, det är inget aprilskämt. Här lyser våren med sin frånvaro.


Här kan ni gå in och rösta fram mitt blogginlägg den 1 april 2011. Glöm då inte att klicka på TUMMEN UPP.
Länken HÄR!

Se också hela inlägget här nedanför.

Inga kommentarer: