lördag 22 maj 2010

Jag behöver HJÄÄÄLP! Fixar Falken det?


Ja, just det. Jag behöver hjälp. Först hade jag tänkt kolla in Lundakarnevalen i går och leta efter min unika tavla. Då gick mitt diskbråck upp när jag var ute och rastade vovven. Jag böjde mig för att plockade upp, ja, ni vet, när diskbråcket tyckte det var hög tid att sänka Rockbäck.
Det blev ingen karneval.
I dag då?
Läget är lika dystert. Nervrötterna i ländryggen dansar som fan själv. Det blir ingen karneval alls för Rockbäck 2010. Trist. Jag som älskar galenskapen.
Hur ska det nu gå för mitt konstverk?
Jag tror jag ska be Falken hålla ögonen öppna. Han är en lysande reporter på Kvällsposten.
Jag får trösta mig med en makalös sportlördag i TV:
Tre Kronor i semifinal.
Allsvenskan i fotboll.
Och i kväll Champion League-finalen i Madrid mellan Bayern M-Inter.
Gobitar, för en sportfåne som jag.
Men HALLÅ! Då missar vi Max Raabe i TV2 kl.20.00? Han är bara så lysande. Det är som att borsta tänderna med sparrissoppa.
Jag räddar föreställningen med YouTube.
Var god skölj.

Inga kommentarer: