söndag 12 juli 2009

MÅSTERROR I LOMMA


Jag har skrivit om det tidigare här på bloggen:
måssex på takåsarna följdes av reden på taknocken och nu är måsungarna i full färd med att lära sig flyga.
De tidiga flygövningarna mellan kl. 04.00-06.00 varje morgon är förfärliga. Hela släkten Mås samlas då och hejar fram sina telningar med skrik som får löständerna att skallra.
Vi som bor i röran har börjat vänja oss med ett liv i en gigantisk måskoloni. Våra nattgäster, däremot, vacklar halvt fördärvade upp till frukostbordet.
I morse flydde vännen BH hem till söders höjder i Stockholm.
-Det är något alldeles oerhört. Jag står bara inte ut längre, stönade han och slängde in bilens alla växlar.
Den här måsplågan i hamnhusen i Lomma är alltså värre än någonsin. Jag vet, för jag har bott här i 22 år.
Vi som bor kvar tvättar fönstren rena från blaffiga måsskitar.
BH, ha de så vilsamt i Stockholm. Jag skickar upp dina kvarglömda nervtrådar med posten-och löständerna.


Inga kommentarer: