torsdag 9 december 2010

Så förvandlade mina tänder Facebook till en diktarstuga!


Det började i all enkelhet med att jag skrev så här:
”Somnade med tandvärk, vaknade med tandvärk, somnade med tandvärk, vaknade med tandvärk...ja, så där håller jag på. Tandläkaren vill dra. Jag säger OK, men han drar aldrig. Märkligt.”
Sedan drog det i gång.
Häng med.


Mannen på bilden som lirar bas, heter Lennart Eriksson och bor också i Halmstad. Han har skakat liv i Bawlers Inc. Det är ett gammalt rockband från 1960-talet. Lennart är också en lokal nöjesprofil som bla annat skrivit ett succéartat lustspel om 91:an Karlsson.
Han drog revolvern ögonblickligen:
”..så är det vi som hurrar!! Tänderna är väck - på Calle Rockbäck!”

Lennart från Halmstad ökade nu tempot och slog till med TVÅ värk (förlåt):
"Bland sylta, kål och julenötterna
är klappen i dina händer
där du finner de gamla rötterna
...och resten av dina tänder
God Jul önskar Tandläkaren."

Och när han hämtat andan kom nästa skapelse:
"En man uti Lomma Kommun
Ville tugga den kål som är brun
Vi har nokk inte rå
Vi tillhör segment K

Inga lösgommar blir det, sa frun"


Tack ska ni ha.
Det har varit väldigt kul. Nästa vecka kan allt gå åt helvete med mina gaddar...eller så slutar det med en succétrut. När livet trasslar är humorn människans bästa vän.

Inga kommentarer: