onsdag 22 september 2010

Humor på larvfötter

Det där med humor är svårt. Det jag tycker är roligt, anser 50 procent åt ena hållet att det är skit, medan 50 procent åt andra hållet, kan hålla sig för skratt.
Kommunisten, förlåt, vänsterpartisten Lars Ohly, ställdes för några veckors sedan inför ett val i Sveriges Radio. Han fick välja mellan Jesus och Che Guevara.
Man kunde riktigt höra genom radiovågorna hur han tänkte. Till slut kom det överraskande svaret:
-Jesus!

Det tycker jag är stor humor, medan 50 procent tycker det är skit och de andra 50 procenten kan hålla sig för skratt.
Lomma kommun är efter valet Sveriges blåaste kommun. Om jag då skriver: Kommunhövdingen och moderaten, Anders Berngarn, vaknade upp i morse och var alldeles blå och ska nu börja turnera med Blue Man Group.
Det tycker jag är kul, medan de andra 50 procenten osv.

Om jag däremot hade skrivit att han vaknade upp i morse i Degerfors, Värmland och var alldeles blå, är det lagom så roligt. Degerfors har efter valet visat sig vara Sveriges blodrödaste kommun. Där finns lika många kommunister, förlåt vänsterpartister, som det finns moderater i Lomma.
I Degerfors blir alltså en blå Anders Berngarn helt fel. Fast det är rätt så kul ändå, tycker jag, medan 50 procent osv.


När jag raljerade om Sverigedemokraternas tomma vallistor på kandidater i Lomma och skrev in Jan Långbens namn som en illustration-se inlägg här nedanför, tyckte jag det var en kul idé.
Jag trampade, emellertid, på ömma tår. En anonym kommentar löd:
”Sorgligt, denna blogg hade en gång ett visst läsvärde, men på sistone har det bara varit dravel.”
En annan skrev om mitt inlägg angående Lasermannen:
”En senil hjärnas fantasier.”
Det tycker jag är roligt, medan 50 procent osv.
På tal om ömma tår och senila hjärnor.
Jag måste beställa tid för fotvård. På ålderns höst blir det både kartnaglar, förhårdnader och hälar som metallbanden till en tanks. Det blir nästan på larvfötter av det hela.
Det där sista tycker jag är väldigt roligt, medan 50 procent osv.
Nej, det där med humor är så svårt att det nästan på blir tråkigt.
FOTNOT: Lyssnaröra till Lars Ohlys val av Jesus är min lekkamrat Leif Georg.



HOT NEWS!
Preliminärt valresultat från Valmyndigheten kl. 14.15 i dag. Gå in och vill du datera upp sidan tryck på F5 på ditt tangenbord. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: