torsdag 25 september 2008

Frid i stugan-lyckan total!


Så var då äntligen gaddarna på plats. Soppan kan bytas ut mot en maffig köttbit. Ni är faktiskt några stycken som hört er och undrat över Gammel-Farmors vidunderliga äventyr på Tandläkarhögskolan i Malmö.
Gammel-Farmor blev inlåst utan sina gaddar och larmet gick. Jag skrev aldrig i mitt blogginlägg-scrolla längre ner-hur det kunde gå så här tokigt. Det blev min cliffhanger som satte myror i huvudet på många av er. Bakgrunden är den här:
Gammel-Farmor var alltså på Tandläkarhögskolan någon timme före stägning, för att få fixat till sina glappande lösgaddar. Någonstans i hanteringen hamnade hon som man populärt säger, mellan stolarna. Färdtjänsten kom inte som den skulle, skolan stängde för dagen och där satt Gammel-Farmor inlåst utan sina tänder.
Larmet gick och en anställd skyndade till hjälp med både kaffe och omvårdnad. Till slut dök färdtjänstbilen upp och allt slutade lyckligt. Tandläkarhögskolan ska verkligen inte klandras.
På torsdagen åkte vi in och fick tillbaka hennes fixade tänder. Gammel-Farmor har humor och sa till tandsköterskan när jag tog bilden av gaddarna.
-HA-HA, nu åker jag ut på internet!
Det är roligare än tandläkaren...

Inga kommentarer: