fredag 24 december 2010

BILDEXTRA: Årets juldopp i Lomma! Fyra tuffa amazoner.



Maken till tuffare brudar har världen sällan skådat. Normalt när man tar sig ett vinterdopp, kommer man rusande ut från en bastu. Dopp. Och snabbt in i värmen igen.
Icke så dessa frya glada amazoner i Lomma. Annette, Pia, Monna och Eva kom direkt från Lady Lounge i Lomma, en atmosfär för kvinnor som har bestämt sig. För övrigt finns här ingen bastu utan bara massor av snö och is.
Cyklar?
-Ja, för att hänga kläderna på, säger Monna till mig, där jag står och hackar tänder.
Tänk er att vi har den hårdaste vinter i mannaminne i Lomma. Då hoppar dessa brudar i vattnet. Det är fem minus i luften. OCH TVÅ MINUS I VATTNET.
Man kan bli förkyld för mindre.
Klockan 09.00 tog de sitt Julaftondopp.
-Det var kallt att ta av sig kläderna. Jo, det var kallt i vattnet också, men när man kom upp var det faktiskt varmt, sa de till mig i kör.
Jag har på gamla dagar fått ett gäng nya idoler. När Gubbarna sitter hemma och tuggar i sig julskinkan tager damerna sig ett dopp i Centrumbadet i Lomma.
Det är banne mig historiska Lomma bilder. Endast på denna blogg.

God Jul som sagt var.







Skicka en kommentar