tisdag 29 juli 2008

RENA RAMA CIRKUSEN!

I går höll en möbelbuss på att kvadda Täppan. I dag blev det rena rama Täppecirkusen. En affisch för Cirkus Maximum fladdrade plötsligt in i vårt eget shangri-La.
Detta störde min tankevärld som var fullt upptagen med våra svenska OS-hopp som vare sig springer eller hoppar något vidare. När jag så fördjupade mig i Sanna Kallurs nästan kraschlandade chanser till medalj eller Stefan Holms förtvivlan hemma på Tingvalla i Karlstad, damp den ner. Reklamaffischen för Cirkus Maximum.
Cirkusen kommer till Lomma den 4 augusti. Egentligen blev jag inte förvånad. Dagens cirkusar kör en aggressiv marknadsföring och klär varje ort man besöker i affischer inför kommande föreställningar.
I Lomma kan du se denna färgglada flinande clown i hela samhället. Nu i min Täppa också och visst blir man glad.
På måndag då cirkusen kommer till Lomma ska jag högtidligen överlämna affischen till höga vederbörande på Cirkus Maximum. Det ska bli kul, för jag älskar cirkuslivet. En rapport om hur det slutar kommer du att få på min blogg-bloggen som aldrig sover.

Inga kommentarer: