söndag 27 juli 2008

Henrik Rydström sabbar-mardröm!

Jag skulle egentligen i dag fortsätta berättat om bad invasionen i Lomma, så blir inte fallet. Detta beror på att jag i natt har plågats av en ruggig mardröm och fått nattsömnen förstörd. Det är så att i kväll vänder allsvenskan i fotboll och Malmö FF tar emot Kalmar FF på Stadion i Malmö. Bara det är en rysare men det stoppar inte där. Jag drömde i natt att Kalmars mittfältare, den hårdföre Henrik Rydström med ett klubbhjärta lika stort som hela Småland, bröt sig in i min Täppa. Utan minsta pardon SABBADE Henrik mitt gräs till Malmös nya fotbollsarena som nu håller på att uppföras. Han drog upp hela mattan, strå för strå, och jag vaknade och skrek rakt ut.
-Jävla Rydström! SLUTA!
Kallsvettig rusade jag i nattsärken ut i Täppan. Där stod lingon lådan med det ömma nyfödda gräset, samma som på Swedbank Stadion. Inte ett grässtrå var borta. Av Henrik Rydström såg jag inte en skymt. Det gör vi inte i kväll i heller. Sveriges största klubbhjärta Rydström är nämligen avstängd. Det är bra det. Då vinner vi med 3-1.

Inga kommentarer: