tisdag 12 december 2023

När John Cleese knasiga gångstil blev terrorhot i Sverige

 

Det var i förra veckan, då jag plötsligt satte mig förvånat upp i min sjukliga dimma. Regeringen med justitieministern, Gunnar Strömmer, i spetsen höll en uppskruvad presskonferens angående det ökade terrorhotet i landet. 
Vi uppmanades hålla koll på folket som uppförde sig konstigt. Gick konstigt eller gjorde något annat som kunde uppfattats som egendomligt. Vi skulle alla bli spanare efter konstiga gångstilar som döljer en terrorist. 
Det var då som John Cleese dyker upp i mitt huvud. De flesta av oss har säkert sett Cleese i sin oslagbara parodi av knäppa gångstilar. En helt tidlös rolig imitation som jag alltid skrattar gott åt. 
Fast nu får du allt se upp, John Cleese. 
Åk inte till Sverige och få oss och skratta åt dina silly walk. Du riskerar bli gripen som terrorist. 
Även i Lomma. 
Ack som det kan sluta.

 


Inga kommentarer: