torsdag 17 augusti 2023

På tal om David Ritschard som föll samman i Allsång på Skansen-Tommy Cooper dog verkligen på scenen

 

Den engelska komikern Tommy Cooper dog verkligen på scenen, mitt i ett av sina scennummer. Det inträffade vid ett framträdande i London 1984. 
Plötsligt faller humoristen Cooper samman. Knall fall och död i en hjärtinfarkt. 
På allvar. 
Inget kul alls. (texten fortsätter efter bilden)
Kom och tänka på min favoritkomiker Tommy Cooper, när jag såg dramat med Ritschard i TV. Programledaren, Pernilla Wahlgren, drog igång allsången med, Jag hade en gång en båt, tillsammans med David Ritschard. 
Plötsligt faller människan samman. 
Avtuppad. 
Inget roligt läge för Pernilla som trots allt lyckas ro det hela i land. Countryartisten fick bäras ut på bår. Det var då jag kom och tänka på Tommy Cooper som dog på scenen. 
Fruktansvärt. 
Det var andra gången av två möjliga TV-framträdande jag såg David Ritschard kollapsa. Första gången var i Jills Veranda. ”Tack och förlåt,” skriver han själv idag på Instagram. Illustrerar det med Karl XIIs likfärd. 
Humor har cowboyen ändå. 
Nästa TV-framträdande med David blir extra spännande, sanna mina ord.



 

Inga kommentarer: